Ingrediente principale

Acordăm o atenție sporită alegerii ingredientelor: ele sunt pe cât posibil de provenineță locală, de sezon, de la producători de încredere și chiar producători certificați bio (pentru kale, mangold, spanac). Apoi procesarea acestor ingrediente, unele dintre ele denumite superalimente (spirulină, kale, caju, turmeric) este una minimă.

 

Spanac– Frunzele de spanac conţin clorofilă în cantitate mare, alături de  acid folic,  vitamina  B1, B2, B6, B9, PP, C, E şi K, caroten, protide, lipide, glucide, mucilagii, luteină, fier, precum şi o substanţă specifică numită spinacină.

Kale- Varza Kale conţine: vitamina K, vitamina C, vitamina B,vitamina E vitamina A, fier (mai mult decât carnea de vită), calciu, luteină, magnan, fosfor, betacaroten, antioxidanţi, potasiu, magneziu, proteine, e foarte bogată în fibre, are un conţinut mic de calorii şi inhibă absorbţia de iod în organism.Această legumă conţine mai multă vitamina C decât o portocală (67g de varza Kale conţine 134% din doza zilnică recomandată de vitamina C), varza Kale conţine 133% din doza zilnică recomandată de vitamina A, 100 g- varza Kale conţine 150 mg de calciu, mai mult decât laptele.

Spirulină– Datorită conţinutului crescut în iod, spirulina contribuie la funcţionarea optimă a glandei tiroide, reglând procesele metabolice şi unele cazuri de hipofuncţie tiroidiană. Algele conţin fier, de aceea reprezintă o sursă naturală de suplimentare a fierului în organism, în special pentru copii şi bătrâni la care deficienţa poate provoca perturbări asupra organismului, are efec antianemic. Spirulina regenerează prin bogatul său conţinut în nutrienţi naturali, compensează deficienţele datorate dietei zilnice, este o sursă valoroasă de aminoacizi esenţiali, necesari dezvoltării organismului aflat în perioada de creştere şi dezvoltare.

 

Fulgi de drojdie inactivă– Unul dintre beneficiile fulgilor de drojdie ar fi continutul mare de vitamine B, care ajuta la mentinerea unui nivel echilibrat de stres, preventia cancerului de pancreas, asigurand si o piele sanatoasa. Parerile sunt impartite, multi sustin ca vitamina B 12 este deja in fulgi, altii pretind ca ea este prezenta doar daca se adauga. Am intrebat la cateva surse romanesti online, si multi sustineau ca fulgii contin deja B12.

 

In– Stiai ca semintele de in, alaturi de taratele de psyllium sunt cele mai fibroase alimente de pe fata pamantului? Ce inseamna asta? Inseamna ca, fiecare molecula de faina de seminte de in se „incarca” cu 16 molecule de toxine/reziduuri si le transporta pe cele din urma in afara corpului tau. Inseamna, cu alte cuvinte, ca sunt cel mai bun curatator al tractului intestinal, cel mai bun transportator si curatator de toxine si reziduuri.

 

Floarea soarelui- Semintele de floarea-soarelui controleaza deteriorarea celulara, jucand astfel un rol in prevenirea cancerului. Aceasta din cauza ca semintele de floarea-soarelui sunt o buna sursa de seleniu, care este un inamic dovedit al cancerului.Semintele de floarea-soarelui contin si minerale bune pentru sanatatea oaselor. Pe langa calciu, oasele tale au nevoie de magneziu si cupru pentru a ramane puternice.Semintele de floarea-soarelui Semintele de floarea-soarelui au ambele minerale. Ca bonus ele mai contin vitamina E, care ajuta la usurarea durerilor artritice.

 

Curmalele – Curmalele contin Potasiu – peste 670 mg la 100 g, Calciu – 62 mg, Magneziu – 58 mg si Fier – 3 mg, dar si cantitati de cupru, zinc si mangan. Curmalele pot fi consumate atat proaspete cat si uscate, de retinut insa ca in forma proaspata au un continut de apa intre 65-70% iar in forma uscata doar 15-20%. Coapte fiind pot fi congelate fara a-si pierde gustul.

 

Nuci– Nuca se numara printre alimentele cu cel mai bogat continut de cupru si zinc,  minerale care contribuie la tratarea unor boli cardiovasculare. De asemenea, nuca are beneficii in stimularea sistemului imunitar. Datorita continutului ridicat de fibre, nucile sunt considerate remedii naturiste pentru tinerea sub control a diabetului. Nucile contribuie la imbunatatirea memoriei si a capacitatii de concentrare, scad riscul aparitiei bolilor coronariene.

 

Migdalele– Cercetarile stiintifice au aratat ca migdalele sunt bogate in vitamina B2 si E, care ajuta la sanatatea pielii si parului. S-a descoperit si ca migdalele sunt bogate in calciu si potasiu, consumul lor ajutand deci la intretinerea sistemului nervos. In sistemul medical ayurvedic, migdalele sunt considerate o hrana foarte nutritiva pentru creier si sistemul nervos.

 

Susan– Sunt sursa bogata de vitamina B6 si de minerale importante precum cupru, fier, magneziu, fosfor si calciu – doar 1/4 de cana de seminte de susan asigura 74% din doza zilnica recomandata de cupru, 31,6% din cea de magneziu si 35,1% din cea de calciu. Aceste minerale ajuta la mentinerea sanatatii oaselor, muschilor, sangelui si sistemului nervos.Cuprul intareste vasele de sange, articulatiile si oasele si ajuta la diminuarea artritei. Magneziul sprijina sanatatea vasculara si respiratorie.

 

Turmeric– principalul component al turmericului este curcumina. Ea este un polifenol de culoare galben portocalie care împrumută culoarea sa plantei din care provine, este extrasă din acesta sub formă de pudră solubilă în ulei, nu are aromă sau gust specific. Ea a atras atenţia cercetătorilor prin proprietăţile sale curative deosebite, prin acţiunea sa ca antiinflamator şi antioxidant. În afară de curcumina, turmericul mai conţine niveluri mari de fier şi mangan dar şi mici niveluri de vitamina B6 şi potasiu, vitamine şi minerale atât de necesare pentru sănătatea noastră.

Hrișcă–  are o concentratie foarte mare de aminoacizi, e bogata in fier, zinc si selenium si e o sursa buna de antioxidanti. S-a dovedit ca hrisca intareste peretii capilari, reduce hemoragiile la persoanele cu tensiune arteriala mare si sporeste microcirculatia.

Sare de himalaya– Sarea de Himalaya conține 84 de minerale și oligoelemente din cele 92 ce se găsesc în organism. Printre mineralele conținute de sarea roz de Himalaya se numără: mangan, fier, calciu, potasiu, magneziu. Clorura de sodiu este prezentă însă într-o cantitate foarte mică, astfel încât nu afectează organismul. Consumul de sare de Himalaya echilibrează procesele din organism, ține sub control nivelul de apă sporind astfel hidratarea. De asemenea, echilibrează nivelul de zahăr din sânge prevenind apariția diabetului, ajută la menținerea sănătății sistemului respirator, fiind indicată pentru inhalații în caz de astm, bronșită, sinuzită, sau infecții ale urechii. Tot sarea de Himalaya, în special cea roz, facilitează asimilarea elementelor nutritive din alimentele consumate, întărește masa osoasă, îmbunătățește calitatea și durata somnului, reglează circulația sângelui, previne apariția crampelor musculare.